IKEA - Q&A

IKEA har endret sin bedriftsavtale hos SATS og vil fra og med 01.09.18 ikke lenger bli fakturert for deler av medlemskapet til sine ansatte. Dette betyr at du som ansatt i IKEA fra denne datoen selv vil bli fakturert hele beløpet for ditt medlemskap.

Hva går den nye avtalen ut på?

IKEA sin nye bedriftsavtale gir deg som ansatt 14 % rabatt. I tillegg vil de ansatte betale hele beløpet selv da IKEA ikke lenger vil bli fakturert for deler av medlemskapet.

Hva betyr denne endringen for meg?

Medlemskapet vil fullt ut faktureres deg personlig fra og med 01.09.18. Du beholder bedriftens rabatt på gjeldende listepris på ditt nåværende medlemskap.

Vil dette medføre en prisøkning i mitt medlemskap?

Bedriftens rabatt regnes av listepris på din nåværende medlemskapstype. Pris etter endring vil derfor avhenge av din medlemskapstype. For mer informasjon om listepris for ditt medlemskap og hva din pris vil bli etter endringen, ta kontakt med vår kundeservice på telefon 23 30 70 00.

Hvordan vet jeg hvilket medlemskap jeg har?

Logg inn på mine sider på  www.sats.no, velg «Min trening» og «Mine innstillinger». Dersom du har et medlemskap som heter BASE har du det nyeste medlemskapet SATS tilbyr og kan finne listepriser ved å logge deg ut av din webprofil og velge «Bli medlem». Rabatten regnes så fra disse listeprisene.

Vil mitt medlemskap automatisk bli endret til ny medlemskapsstruktur og bedriftens nye rabatt fra 01.09.18?

Fra og med 01.09.18 vil vi legge inn 14 % rabatt på ditt nåværende medlemskap. Rabatten vil bli regnet av listeprisen som gjelder for den medlemskapstypen du i dag er registrert med. Ingen andre endringer vil skje på ditt medlemskap uten at du selv gjør en endring.

Hvordan kan jeg endre mitt medlemskap?

Du kan enkelt endre til vår nye og fleksible medlemskapsmodell ved å logge deg inn på www.sats.no, gå til «Mine sider» og «Mine innstillinger». IKEA sin nye bedriftsavtale gir deg som ansatt 14 % rabatt på veiledende priser for vår nye medlemskapsmodell gjeldende ned til vår minstepris som er kr 349,-. Vår kundeservice vil sende deg en bekreftelse så snart endringen er utført.

Jeg har AvtaleGiro, hva skjer når jeg fra 01.09.18 skal betale hele beløpet selv?

Vi anbefaler at du går inn på din AvtaleGiro-avtale med SATS i din nettbank og sjekker at beløpsgrensen er høy nok til at trekkene fremover vil gå gjennom. Husk å sjekke selve avtalen, ikke bare neste forfall i forfallsregisteret. Første trekk med ny pris vil bli med forfall 20.08.18 eller 20.09.18, ettersom om du betaler på forskudd eller for inneværende måned.

Hvordan kan jeg opprette AvtaleGiro?

Du kan enkelt opprette AvtaleGiro ved å logge deg inn på www.sats.no, gå til «Mine sider» og «Mine innstillinger» og trykk på knappen «AvtaleGiro». Ved AvtaleGiro, pass på at din beløpsgrense er høy nok. Papirfaktura som allerede er sendt må betales.

Hvordan kan jeg få mitt brukernavn og passord til «Mine sider»?

Brukernavn er din registrerte e-post eller medlemsnummer. Passord kan resettes og du får et nytt tilsendt via e-post. Trenger du vår hjelp kan du kontakte vår kundeservice på telefon 23 30 70 00. Vi minner ellers om at brukernavn og passord er det samme som du benytter for å booke deg på timer.

Hvordan kan jeg si opp mitt medlemskap?

Dersom du ikke lenger ønsker å være medlem kan du si opp ditt medlemskap ved å ringe telefonnummer 23 30 70 00, tastevalg 6, eller sende denne via vårt kontaktskjema og velge «Oppsigelse» som finnes her.