Hvordan blir jeg betatester for SATS?

Vi er glade for å nå kunne tilby et betaprogram for SATS-appen.

Følg denne guiden for å bli med. Vi setter pris at du vil hjelpe til med å gjøre SATS-appen best mulig.

HVA ER SATS-BETAPROGRAMMET?

Hvis du registrerer deg som betatester av SATS-appen, får du prøve nye versjoner før de lanseres for alle andre. Dette er til hjelp for oss fordi det gjør at vi kan finne problemer og redusere risikoen for krasjer i nye versjoner før versjonen lanseres for alle brukerne i Norden.

Betabrukerne får nye versjoner av appen rundt to uker før vi ruller dem ut til sluttbrukerne. Betaprogrammet er i dag bare tilgjengelig for iOS-brukere.

FÅR JEG TILGANG TIL NYE FUNKSJONER?

Ja, i tillegg til feilrettinger av eksisterende funksjoner kommer vi sannsynligvis til å prøve nye funksjoner i dette programmet. Men noen nye funksjoner kan bli rullet ut gradvis til alle brukerne.

MÅ JEG GJØRE NOE SPESIELT FOR Å TESTE APPEN?

Nei, bare bruk appen som vanlig, og rapporter eventuelle problemer du finner. 

HVORDAN BLIR JEG MED?

Registrere deg enkelt for betaprogrammet ved å klikke på lenken nedenfor fra den iPhonen du vil installere betaversjonen på. MERK: Det er begrenset hvor mange som kan være med på betaprogrammet for iOS. Innimellom fjerner vi inaktive brukere, så hvis programmet er fullt nå, kan du prøve igjen senere. Dette betyr også at vi kan komme til å fjerne deg fra betaprogrammet hvis du er inaktiv.

Registering for iOS-beta

Klikk på denne lenken for å laste ned TestFlight-appen. Fra TestFlight-appen kan du laste ned nye versjoner av SATS-appen, rapportere problemer osv.

HVA GJØR JEG HVIS JEG VIL SLUTTE Å VÆRE BETATESTER?

I TestFlight-appen velger du SATS og klikker på “Stop Testing”. Dette gjør at du umiddelbart fjernes fra betaprogrammet.

KAN JEG STOPPE E-POST MED INFORMASJON OM NYE VERSJONER?

Som standard sender TestFlight ut e-post når en ny versjon av appen er tilgjengelig for testing. Hvis du ikke vil motta disse e-postene, åpner du TestFlight, velger SATS og går til “Varsler”. Her kan du velge om du vil motta varsler om nye versjoner på e-post, på mobilen eller ingen varsler i det hele tatt.

JEG HAR FUNNET ET PROBLEM. HVORDAN RAPPORTERER JEG DET?

I TestFlight finner du en lenke: “Send tilbakemelding om beta”. Hvis du klikker på den, kan du sende en e-post der du beskriver problemet. Vi svarer ikke på de individuelle tilbakemeldingene, men alle rapportene blir videreformidlet til det rette teamet slik at vi kan rette problemet. Jo flere detaljer du kan gi, jo større er sannsynligheten for at vi kan reprodusere og korrigere problemet. I noen tilfeller kan det være at vi svarer og spør etter mer informasjon.

DET ER PROBLEMER MED DEN SISTE VERSJONEN. HVORDAN FÅR JEG EN STABIL VERSJON?

I noen tilfeller kan du oppleve problemer med den seneste versjonen. Hvis du gjør det, rapporterer du problemet til oss. Samtidig vil vi jo at du skal kunne bruke alt vi tilbyr i SATS-appen. Da kan du installere en tidligere versjon av SATS-appen. I TestFlight velger du SATS-appen, og deretter klikker du på “Tidligere versjoner”. Der kan du velge og installere en tidligere versjon av SATS-appen. 

 

Takk for at du vil hjelpe oss med å gjøre SATS-appen best mulig!