Q&A FitnessXpress Hasle til SATS Hasle

Her finner du en oversikt over vanlige spørsmål og svar. Denne oversikten vil bli oppdatert fortløpende, så kom gjerne tilbake senere hvis du ikke finner svar på det du lurte på akkurat nå.

Virksomhetsoverdragelse:

Hva skjer med FitnessXpress Hasle, Bislett og Storo?
SATS Group har kjøpt 3 treningssentre fra FitnessXpress. Oppkjøpet tilfører SATS Group sin portefølje i Oslo 3 nye sentre, med nær 9000 medlemmer og ca. 40 medarbeidere. Vi gjør dette for å tilby treningsglade medlemmer et enda bedre og bredere treningstilbud, slik at flere kan lykkes og få det til. Fastsatt dato for overdragelse er 01.april 2019, med forbehold om varslingsfrister og behandlingstid i Brønnøysundregisteret.

Hva inngår i overtakelsen?
Sentrene konverteres komplette, det vil si med medlemmer, ansatte, utstyr og husleieavtaler.

Senteret:

Vil Hasle bli pusset opp ved virksomhetsoverdragelsen?
Senteret vil bli omprofilert til SATS Hasle, i tillegg til at noe utstyr og adgangsporter vil bli byttet ut, resepsjonen bli endret, og vareutvalget fornyet. Ferdigstillelse er forventet til 01. april 2019.
Noe senere på våren vil det bli bygget en gruppetreningssal på senteret.

Vil senteret holde stengt under oppgraderingene?
Senteret vil holde oppe som vanlig i hele perioden.

Vil det bli endringer i åpningstidene?
Vi ønsker å integrere senteret som fullskala SATS, hvilket blant annet betyr at det vil være bemannet hele åpningstiden. Nye åpningstider fra 1. april er:

Fagerborg:
Mandag- torsdag 06:00-23:00
Fredag 06:00-21:00
Lørdag 07:00-21:00
Søndag 08:00-20:00

Hasle:
Mandag- torsdag 06:00-22:00
Fredag 06:00-21:00
Lørdag 08:00-19:00
Søndag 09:00-20:00

Vil det bli endringer i forhold til bemannet tid?
Sentrene vil fra 01.04.19 bli bemannet hele åpningstiden. 

Vil mitt medlemskort/-armbånd fortsatt fungere som adgangskort?
Fra og med 1. april trenger du et SATS medlemskort for å komme inn på senteret. Dette vil du få av betjeningen i resepsjonen på senteret. Resepsjonen er bemannet i hele åpningstiden fra 1. april. 

Vil jeg fortsatt kunne lade mitt medlemskort for handel på senter?
I SATS tilbyr vi ikke handel på kreditt, men du kan gjøre et innskudd på din medlemsprofil og benytte dette til handel. Ditt nåværende armbånd vil byttes ut med et medlemskort. Vi vil avvikle muligheten for å lade armbåndet med innskudd med umiddelbar virkning, og du må bruke opp din eventuelle saldo innen 31. mars.   

Vil tjenesten for glemt kort fortsette som tidligere?
Medlemskort:
De fleste av SATS sine sentre er til enhver tid bemannet og det er ikke behov for denne type tjenester. Ved glemt kort kan du bli sjekket manuelt inn av resepsjonen, men ved gjentakelse over tid må et nytt kort kjøpes til kr 50,-.

QR-kode:
Vi jobber med å innføre QR-kode i appen til bruk ved innsjekk på våre sentre. Mer informasjon om dette vil komme nærmere.

Medlemskap og pris:

Hva skjer med mitt medlemskap ved virksomhetsoverdragelsen?
Du blir overført til et 2-clubs medlemskap med tilgang til studiotrening på Hasle og tidligere FitnessXpress Bislet, som etter virksomhetsoverdragelsen vil hete SATS Fagerborg. 

 I tillegg til at vi forlenger din tilgang til våre sentre ut mars, gir vi deg som en velkomstgave tilgang til studiotrening på alle våre SATS-sentre, med unntak av Røa Bad, i Oslo og Akershus i månedene april, mai og juni.

Jeg har i dag et medlemskap med begrenset tilgang kun dagtid, hva skjer med dette?
For deg med et medlemskap med begrenset tilgang vil du fra 1. april få tilgang til 2 sentre som nevnt over, hverdager fra og med åpning, med siste mulighet for innsjekk kl 15.00. Ved innsjekk så sent som kl 15.00 kan du oppholde deg på senter i inntil 2 timer. 

Hva hvis jeg ønsker en annen kombinasjon enn Hasle og Fagerborg?
Vi vil gi deg muligheten til å bytte ut et av sentrene så snart du er overført til oss. Du kan bytte til et valgfritt SATS-senter innenfor Oslo og Akershus, med unntak av Røa Bad, uten kostnad for deg. Vær oppmerksom på at enkelte av våre sentre i Oslo koster noe mer og dersom du velger et av disse vil kr 50 tilkomme din månedspris uansett om du gjør denne endringen før eller etter en eventuell prisjustering av ditt medlemskap. Du finner priser på våre sentre på sats.no når du er logget ut. 

Hvordan får jeg endret et av mine sentre?
Fyll ut bestillingsskjema og kundeservice vil hjelpe deg med dette. Bekreftelse sendes deg per e-post så snart bestillingen er registrert.

Vil jeg få tilgang til gruppetrening i mitt medlemskap?
Nei, du vil ikke automatisk få tilgang til gruppetrening i ditt medlemskap. 

Hva hvis jeg etter 01. april 2019 ønsker å utvide tilgangen på sentrene, legge til andre tjenester eller gruppetrening/konsepter?
Du vil fra 1. april kunne legge til flere sentre, tjenester og produkter dersom du ønsker dette. Du vil da kun betale mellomlegget mellom tilgang to sentre uten gruppetrening og ønsket tilgang. Fyll ut bestillingsskjema og kundeservice vil hjelpe deg med dette. Bekreftelse vil sendes deg per e-post så snart bestillingen er registrert.

 Jeg ønsker å bli registrert med student-/senior-/bedriftsrabatt, hvordan gjør jeg det?
Fra og med 01. april 2019 gjelder følgende for rabatter:

  • Senior: Medlemmer som har fylt 67 år kan bli registrert med 20% seniorrabatt ved å endre sitt medlemskap til SATS’ medlemsstruktur via app-/webprofilen. Rabatten vil da gjelde av listepris og maksimum ned til minstepris.
  • Student: Medlemmer yngre enn 31 år som kan fremvise studentbevis, kan bli registrert med 20% studentrabatt ved å endre sitt medlemskap til SATS’ medlemsstruktur via app-/webprofilen. Rabatten vil da gjelde av listepris og maksimum ned til minstepris. 
  • Corporate: Medlemmer som har en arbeidsgiver med SATS-bedriftsavtale kan via sin webprofil endre sitt medlemskap til SATS’ medlemsstruktur og registrere rabatt med kode oppgitt av arbeidsgiver. Rabatten vil da gjelde av listepris og maksimum ned til minstepris.

For å bli registrert med en av disse rabattene endrer du ditt medlemskap via din medlemsprofil under "Mine sider" og "Endre medlemskap". Dokumentasjon fremvises på senter eller sendes SATS Kundeservice.

Vil jeg få binding på mitt medlemskap?
Nei, du vil ikke få binding på ditt medlemskap. 

Får jeg ny pris på mitt medlemskap?
Du vil beholde din pris de første 6 månedene så sant du ikke selv velger å legge til flere sentre, produkter eller tjenester på ditt medlemskap. Fra 01. oktober 2019 gjelder eventuelt pristillegg som forklart i informasjonen vi sendte deg 15. februar 2019. 

Jeg er registrert med Hasle som hjemmesenter, men trener kun på Storo eller Bislet, hva gjør jeg?
Du må ta kontakt med ditt senter og be om å bli overført til ønsket senter senest 27.03.19.
Hvis du endrer til Bislett vil all informasjon her fortsatt gjelde. Hvis du endrer hjemmesenter til Storo, vil medlemskapet ditt ikke bli overført til SATS den 1. april, men til Fresh Fitness. Storo-senteret vil inngå i Fresh Fitness sin portefølje fra 1. april. Mer informasjon om hva som da skjer med ditt medlemskap finner du på www.freshfitness.no/qa-fitnessxpress-storo 

Jeg har allerede et medlemskap hos SATS, vil jeg likevel bli overført med min FitnessXpress-profil?
Det er viktig at du avslutter et av medlemskapene i god tid før 01.april dersom du har et medlemskap hos begge, da dette ikke fanges opp per automatikk.

Vil jeg få nye medlemsvilkår ved virksomhetsoverdragelsen?
Fra 01.04.19 vil SATS sine medlemsvilkår gjelde for ditt medlemskap. 

Jeg har et abonnement på kroppsanalyse, få jeg videreført dette?
Abonnementet på kroppsanalyse vil ikke videreføres. 

Vil aldersgrensen på Hasle bli endret når det blir SATS?
Fra 01.04.19 vil aldersgrensen for å inngå medlemskap på Hasle bli endret til 12 år.

  • For barn mellom 12-14 år må foresatt selv ha et medlemskap med minimum like tilganger som barnet og barnet må alltid trene sammen med den foresatte eller med annet medlem over 18 år som den foresatte på forhånd har oppgitt som ansvarlig. Unntaket fra denne regelen er dersom barnet har PT Pay-timer. Under disse timene kan barnet trene alene med sin PT. Ved kontraktinngåelse må en foresatt være med på senteret for å signere kontrakt og opprette en betalerprofil.
  • For personer mellom 15-18 år må foresatt være med på senteret for å signere kontrakt og opprette en betalerprofil. 

Jeg har poeng til gode i FX-appen, hva skjer med disse?
Medlemmer som hadde 200 poeng eller mer i FX-appen pr. 31. mars får dette konvertert til et beløp som legges på medlemmenes profil i SATS. Dette beløpet kan benyttes til å kjøpe retail-produkter og delbetale PT. Det kan ikke benyttes til å betale medlemsavgift. Beløpet er 10 kr for hver 100 poeng. Eksempel: Hvis et medlem hadde 1174 poeng, legges 117,40 kr på medlemmets profil. Beløpet vil være tilgjengelig senest 15. april.

Jeg ønsker ikke å bli overført eller fortsette mitt medlemskap, hva gjør jeg?
Ta kontakt med ditt senter senest 27. mars 2019 og be om at medlemskapet stoppes på ønsket dato. 

Betaling:

Blir det endring rundt hvordan jeg betaler for mitt medlemskap?
Trekkdato:
Du har i dag betaling over AvtaleGiro med FitnessXpress, og beløpet trekkes månedlig. Betalingen skjer forskuddsvis, som betyr at hvis du trekkes 10. i hver måned, betaler du for perioden fram til den 9. neste måned. FitnessXpress har ikke en fast trekkdato, hvert enkelt medlem trekkes på ulike datoer. FitnessXpress vil gjøre sitt siste AvtaleGiro-trekk den 15. mars. Det betyr at hvis ditt AvtaleGiro-trekk er mellom 1.-15. i måneden, vil din siste betaling skje til FitnessXpress mellom 1.-15. mars og gjelde frem til 1.-15. april. Har du AvtaleGiro-trekk mellom 16.-31. i måneden, vil din siste betaling skje til FitnessXpress i februar og gjelde fram til 16.-31. mars.

SATS har fast forfall den 20. i hver måned. Første faktura fra SATS vil ha forfall 20. april og vil gjelde for mai måned. I tillegg vil fakturaen inneholde krav om betaling for de dagene i mars og eller april du ikke har betalt for til FitnessXpress. 

Eksempler:

  • Hvis du har ditt siste trekk til FitnessXpress den 15. mars betaler du fram til 14. april på denne fakturaen. Første faktura fra SATS den 20. april vil inneholde betaling for hele mai, i tillegg til perioden 15.-30. april.
  • Hvis du har ditt siste trekk til FitnessXpress den 27. februar betaler du fram til 26. mars på denne fakturaen. Første faktura fra SATS den 20. april vil inneholde betaling for hele mai, i tillegg til perioden 27.-31. mars og 1.-30. april.

Betalingsmetode:
SATS tilbyr per i dag betaling via AvtaleGiro, papirfaktura med fakturagebyr kr 49,- og kort på senter. Ved betaling med kort på senter er siste frist for å unngå fakturagebyret den 4. i foregående måned, f.eks 04. april for mai måned. Dersom du ønsker å betale din faktura på senter senere enn den 4. i måneden må fakturagebyret betales i tillegg.

Trekk-/forfallsdato er den 20. i måneden for påfølgende måned.

Når blir første trekk til SATS?
Første trekk til SATS blir 20. april for mai måned. I tillegg påløper de dagene du eventuelt ikke har betalt for til FitnessXpress for mars og/eller april. 

Hva skjer med min AvtaleGiro?
Ditt faste betalingsoppdrag for AvtaleGiro, tidligere opprettet med FitnessXpress, vil mellom 01.-04. april bli overført til SATS Norway AS, som da blir ny betalingsmottaker. Overføringen vil bli håndtert av banken og du trenger ikke å gjøre noe selv i forhold til dette.

AvtaleGiro og beløpsgrense for denne.
Siden du på første faktura blir fakturert for perioden fra du sist betalte for til FitnessXpress og ut mai, anbefaler vi at du så snart du ser trekket i din nettbank ca 6. april sjekker at beløpsgrensen på AvtaleGiro-avtalen er høy nok til at trekket med forfall 20. april går gjennom. Du kan endre beløpsgrensen enten ved å kontakte din bank eller selv håndtere det direkte i nettbanken når du er logget inn på denne. Husk å endre beløpsgrensen på selve avtalen, ikke bare trekket som ligger til forfall.
Fra trekket i mai vil beløpet være som varslet i e-post 15.02.19.

Jeg kan ikke se en aktiv AvtaleGiro eller trekk i min nettbank, hva gjør jeg?
Dersom du etter 10. april fortsatt ikke ser en aktiv AvtaleGiro-avtale eller trekk til forfall i din nettbank, må du starte en ny via din SATS webprofil under "Mine innstillinger". Gjør du dette omgående vil avtalen være aktiv til trekk i mai. Faktura med forfall 20. april kan betales på senter senest 27. april eller med mottatt betalingsinformasjon dersom du mottar en faktura per post. Denne kan da betales uten fakturagebyr første måneden inntil du har startet en ny AvtaleGiro-avtale.

Tilbyr SATS kontantmedlemskap?
SATS tilbyr kun abonnement fra måned til måned, med og uten bindingstid. Dersom du ønsker å betale på forskudd kan du gjøre en større betaling på senter eller be om å få en faktura for ønsket antall måneder. Fakturaen må opprettes av Kundeservice.

Tilbud/fasiliteter:

Har SATS-sentrene gruppetrening?
Ja, de aller fleste SATS-sentre har gruppetrening. 

Vil Hasle fortsatt tilby trening på vibrasjonsapparater?
Vi beholder apparatene som er der i dag.

PT-klipp:

Min PT skal ikke fortsette i SATS og jeg har klipp igjen, hva skjer med disse?
Klipp som er kjøpt før 01.04.19 er en avtale inngått mellom PT og deg og disse må i utgangspunktet gjennomføres med samme PT. 

  • Ønsker du å fortsette ditt medlemskap i SATS er du velkommen til å ta kontakt med senterleder på ditt senter for å høre om mulighetene for overføring av gjenstående klipp kjøpt av PT. Dette må skje før din PT avslutter sin avtale med senteret.
  • Ønsker du å avslutte ditt medlemskap i SATS må du avtale med din PT vedrørende gjennomføring av ubenyttede klipp kjøpt direkte av denne.
  • Klipp kjøpt av SATS via senter eller app-/webprofil etter 1. april følger deg som medlem og kan benyttes med annen PT på et valgfritt SATS-senter.

Blir det en endring i kjøp av PT-klipp fra 01.04.19?
Fra og med 01.04.19 får du kun kjøpt PT-klipp via din app-/webprofil eller på senter. Klipp kjøpt i SATS vil synes i din app-profil og du kan hele tiden følge med på antall klipp igjen. Uansett kanal vil du kunne velge om du vil betale hele pakken med en gang eller på avbetaling.

Annet:

Jeg har behov for ledsager ved trening, hvordan fungerer dette i SATS?
Ledsager som ikke skal trene selv slipper gratis inn på senter ved å fylle ut et besøkskort.

Ledsager som skal trene selv får et spesialmedlemskap med 30% rabatt, maksimum ned til minstepris. Medlemskapet kan benyttes fritt også utenom ledsagerbesøkene.

Ledsagerbevis må fremvises av deg som medlem ved alle besøk. 

Er SATS-appen kompatibel med Strava, Garmin, Fitbit, Polar, Runkeeper, Tomtom og Suunto, som FX-appen?
Per i dag er SATS-appen ikke kompatibel med andre apper eller tjenester. 

Har du ytterligere spørsmål?

FitnessXpress:
Telefon 22444555
E-post post@fitnessxpress.no - gruppetrening@fitnessxpress.no 

SATS:
Bruk chat her på siden eller kontaktskjema på https://www.sats.no/kundeservice/