Behold strandkroppen i høst
Til sats.no
Bli medlem

Behold strandkroppen i høst

Behold strandkroppen i høst

Strandsesongen har kommet og gått, men har formen bestått? Alle sommerens fristelser kan ofte gå hardt ut over den veltrente kroppen du har kjempet så hardt for. Treningen byttes ut med solstolen og proteinbaren forvandles til en is – gjennom hele juli. Da gjelder det å bryte ut av ferievanene og kickstarte treningen igjen. Her er tipsene du trenger for å få strandkropp igjen – hele høsten.

SATS
SATS
08. august 2017

1. Tren høyintensivt

Høyintensiv trening gir høyere forbruk av fett enn lavintensiv. Det er fordi du må bruke mer energi og oksygen for å klare hele økten, og kroppen må arbeide hardere. Prformance Hi-Intensity er en utmerket økt for deg som vil få mer definerte muskler. Den gir en perfekt kombinasjon av styrke og kondisjon, og instruktøren og andre deltakere pusher deg til å yte maksimalt.

Høyintensiv trening gir høyere forbruk av fett enn lavintensiv

2. Minimer hvilen

Hvis du trener på egen hånd eller bruker noen av treningsprogrammene til SATS, må du passe på at du ikke hviler for lenge mellom settene. På den måten kan du redusere tiden du bruker på økten, samtidig som du får enda høyere treningseffekt. Selv korte restitusjonspauser gir deg nok energi til å kjøre på for fullt igjen. Det handler om å utfordre seg selv – du klarer mer enn du tror.

3. Prioriter treningen foran andre ting

Det krever tid og tålmodighet å få mindre kroppsfett og mer synlige muskler. Derfor er det viktig at du prioriterer treningen foran andre aktiviteter hvis du skal nå målet. Sett opp en plan, og hold deg til den. Har du bestemt deg for å trene torsdag kveld? Da skal du gjøre det, selv om kollegene lokker med en øl etter jobben. Sånn er det bare.

Det krever tid og tålmodighet å få mindre kroppsfett og mer synlige muskler

4. Kutt ut alkoholen

Alkohol påvirker kroppen negativt og reduserer effekten av treningen. Du forbrenner dessuten mer fett etter en treningsøkt hvis du ikke har drukket alkohol dagen før. At det i tillegg er veldig lett å velge en pizza i stedet for en treningsøkt dagen derpå, er enda en grunn til å velge bort alkoholen i den perioden du har bestemt deg for å satse på å bli mer veltrent.

5. Tenk over hva du spiser

Prøv å spise sunt og unngå hurtigmat. Lag matpakke til lunsj, så vet du hva du stapper i deg. Sukker er beviselig ikke bra for kroppen av flere grunner, og når målet er å bli veltrent, finnes det bare én mulighet: å holde seg unna. For at det nye regimet skal holde i lengden, er det imidlertid viktig å kunne unne seg sine favorittsnacks av og til.

Er du nysgjerrig på hvordan du kan bli veltrent og få definerte muskler? Vi har gjort det enkelt for deg og samlet alle våre treningstilbud for deg som ønsker å bli veltrent og definert.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Treningsmotivasjon | Styrke

Trening

Les mer om Trening →