Til sats.no
Bli medlem

Gruppetrening = Treningsglede

Gruppetrening = Treningsglede

Er du en av dem som bruker treningsøkta som alenetid? Å trene for seg selv kan være hyggelig iblant, men hvis du er ute etter resultater er det mer effektivt å trene sammen med andre. Og det er sammen med andre du skaper ekte treningsglede!

SATS
SATS
04. mai 2017

Trening handler om å belaste kroppen, men om du belaster den feil er det fort gjort å skade seg. Trenings- og belastningsskader forekommer hyppigere når du trener for seg selv enn når du trener med en gruppe. Det er ikke så rart. Trening er et fag, og når profesjonelle instruktører legger opp og leder en gruppetrening, er de ekstremt opptatt av at alle får til positur og teknikk.

De fleste av SATSs gruppetimer er lagt opp for at mennesker med ulikt kunnskapsnivå og ulik treningsbakgrunn skal kunne delta sammen. Mange er redde for å delta på gruppetimer fordi de tror at denne treningsformen er forbeholdt proffene, men det er en myte. Gruppetimer er for alle.

Tren sammen med andre

Prøv gruppetrening og få enda mer ut av treningen

Booke Bli medlem

Gruppetrening sørger for variasjon

Mange oppgir kjedsomhet som en viktig årsak til at de slutter å trene. Variasjonen mellom gruppetreninger gjør at ingen økter er like. Ulike instruktører bruker ulike metoder, ulike øvelser og ulik musikk. Når du går inn i en gruppetreningsøkt uten helt å vite hva den neste halvtimen eller timen skal inneholde, gjør nysgjerrigheten at minuttene flyr av gårde.

Du slipper å motivere deg selv

Å trene sammen med noen er ikke bare hyggelig, det er også veldig smart hvis du vil ha framgang. Gruppetreninger holder deg motivert fordi du kjenner at du vil få til det instruktøren viser og ikke minst at du vil holde tritt med de andre i gruppa. Det er også veldig deilig å føle at den samme timen går litt bedre enn sist. Da kommer smilet frem - og det er litt lettere å smile i en sal sammen med andre enn alene på tredemølla.  Treningsglede skapes lettere sammen med andre.

Det er heller ikke til å komme fra at om du hopper over en fast gruppetime så vil du bli savnet av de andre i gruppa. "Hvor var du?" Det lille sosiale presset der syns vi er litt kjekt, for det gjør at du kanskje kommer deg på trening selv på tunge dager. OG det er greit å ha tunge dager, men trening hjelper!

Du unngår skader

Det finnes mange mosjonister der ute som hopper over et eller flere av de viktige elementene i en treningsøkt. I stedet for å varme opp og tøye ut skikkelig, hopper de rett på kondisjon eller tunge vekter.  Eller de trener knallhard kondisjon først og så hiver de seg ut i styrketrening, men er for slitne til å tenke på riktig løfteteknikk. Det blir fort skader av å ikke trene riktig.

En gruppetreningsøkt tar hensyn til de forskjellige stadiene man må gjennom når man trener, proffe instruktører holder øye med teknikken og de som deltar føler seg gjennomtrente og fornøyde etterpå.

Vi har et stort utvalg av gruppetimer, og garantert noe som passer for deg. Her kan du finne ut mer om hvilke klasser du vil prøve, basert på hva som er målet med treningen din. 

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Treningsmotivasjon | Komme i form

Trening

Les mer om Trening →