Tøy og få bedre resultater av treningen - SATS
Til sats.no
Bli medlem

Tøy og få bedre resultater av treningen

Tøy og få bedre resultater av treningen

En stiv og støl kropp er noe de fleste kjenner igjen, men hva gjør du for å forebygge?

Vilde Berntsen
Vilde Berntsen
15. mai 2017

Mange synes det er både kjedelig og vondt å tøye, men det behøver ikke være slik. Prøv å se på tøying og bevegelighetstrening som et middel for å få enda mer ut av treningen. Ikke bare får du en mer bevegelig og myk kropp, men også en mulighet til å finne ro og avkobling.

Her får du 6 enkle tips til hvordan du kan gjøre bevegelighetstrening til en god opplevelse.

  1. Ikke krev noe av av deg selv, bare la kroppen være med, uten å føle at du må prestere.
  2. Lukk øynene og finn en god flyt
  3. Finn et sted som gir deg energi og glem alt rundt for en liten stund
  4. Finn et rolig område du kan være for deg selv
  5. Utforsk kroppen din med rolige bevegelser, sørg for variasjon
  6. Finn øvelser og bevegelser som passer din kropp og utfordringer, ikke push for langt. Hodet vil ofte mer enn kroppen klarer, det er derfor viktig å lytte til kroppens signaler.

Hvorfor ikke prøve yoga?

Yoga er en glitrende komplimentering til vanlig trening. Det gir deg mer bevegelighet, bbedre bbalanse og ikke minst lærer det deg å bruke pusten til å hente energi.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Bevegelighet | Restitusjon

Trening

Les mer om Trening →