Tabata

Intensitet

Koreografi

Utholdenhet

Styrke

Fleksibilitet

Balanse

Tabata en intervallklasse med høy intensitet der du trener hele kroppen - både kondisjon og styrke. Mange har Tabata som sitt favorittintervall på grunn av den korte arbeidstiden. Strukturen er enkel – jobb så hardt du kan i 20 sekunder og hvil i 10 sekunder.

Tabata starter alltid med en kort oppvarming, og hoveddelen varer i ca 20 minutter.

Strukturen på timen er enkel – her gjelder det å pushe seg selv hardt i 20 sekunder og hvile i 10 sekunder. Disse korte intervallene oppleves for mange som motiverende og har gjort at denne formen for intervalltrening er blitt veldig populær i hele verden de siste årene.

Tabata er en intervalltime som består av noe hopp og intensive øvelser. Du er selvsagt velkommen til å modifisere øvelsene slik at de passer deg best.

Du kan trene Tabata også som gruppetreningstimer i våre hot-saler, samt utendørs.

Lokasjon Gruppetreningssal eller hjemme
Utstyr Ingen
Varighet 30 min
Annet Ta med egen matte, hånklede og drikkeflaske

Lignende time

Hot Tabata

Hot Tabata er en intervallklasse med høy intensitet der du trener hele kroppen - både kondisjon og styrke. Mange har Tabata som sitt favorittintervall på grunn av den korte arbeidstiden. Strukturen er enkel – jobb så hardt du kan i 20 sekunder og hvil i 10 sekunder. Hot Tabata utføres i en oppvarmet sal uten utstyr. Ta med egen matte, håndklede og drikkeflaske.

Komplementerende time

FLX

Har du stive muskler og vonde skuldre? Kanskje du sitter veldig mye på jobben? I FLX arbeider du gjennom hele kroppen for å myke opp muskler og ledd. Økten bygger på funksjonell bevegelighetstrening som gir deg bedre kroppskontroll og fungerer godt som tillegg til andre treningsformer. For å delta på timen må du ha med deg egen yogamatte. Vi selger yogamatter på senteret.