Utestående beløp
Hvis du har mottatt et inkassovarsel har vi ikke mottatt din betaling innen forfall.
Inkassovarsel sendes 14 dager etter forfall, og er et varsel om at hvis du ikke betaler innen gitt frist vil det gå til inkasso. Et inkassovarsel er ikke det samme som inkasso, det er kun et varsel med et gebyr.
Dersom du har mottatt et brev om inkasso fra Lowell betyr det at vi verken har mottatt betaling til originalt forfall, eller betaling etter å ha sendt deg SMS-påminnede (om du har ditt mobilnummer registrert hos oss), eller etter at Lowell har sendt deg et inkassovarsel med en ny forfallsdato.
Dersom du mener å ikke ha mottatt noen av disse, må du sjekke din kontakt informasjon på din side under Mine sider.
Vi minner om at du ved endring av kontaktopplysninger plikter iht. medlemskontrakten å informere oss om dette slik at vi kan sende deg faktura til riktig adresse.
Ja, vi vil prøve å trekke betalingen 2 ganger etter ordinær forfallsdato.
Obs: dette gjelder kun ved kortbetaling
Ja, vi benytter Lowell som betalingspartner.
Betalingen vil stå som betalt så snart vi har registrert betalingen. Om du opplever at det tar lang tid før det blir registrert, kan du kontakte oss via kontaktskjema så vil vi hjelpe deg.
Dersom man ikke betaler faktura til forfallsdato, vil man etter 14 dager motta et inkassovarsel med et purregebyr. Inkassovarselet har to ukers betalingsfrist. Om fakturaen fortsatt ikke betales, sendes den videre til inkasso og man får en betalingsanmerkning
Vi sender ut betalingspåminnelse om vi ikke har mottatt betaling til forfall. Har du nettopp betalt kan du se bort ifra meldingen.
Det kan være flere årsaker til at betalingen ikke har gått gjennom:
Beløpsgrensen på AvtaleGiro er for lav
Manglende dekning på kontoen
AvtaleGiro er ikke aktiv
Bankkortet ditt er utløpt eller blokkert
Registrert feil adresse for papirfaktura
Vi sender ut en betalingspåminnelse til våre medlemmer om vi mangler betaling. Dette blir sendt ut kommende månedsskifte.
Det kan være ulike årsaker som gjør at du har mottatt et høyere beløp. Dette kan være noen årsaker:
Endret medlemskapet
Om du har oppgradert medlemskapet ditt, vil du bli fakturert fra dagen du endret og ut kommende periode på neste betaling.
Stoppet frys
Om du har aktivert medlemskapet ditt før ordinær frys er utløpt vil du blir fakturert fra dagen du åpner medlemskapet og ut kommende måned.
Kjøpt PT timer
Om du har kjøpt PT timer på delbetaling, vil dette komme med på din månedlige betaling av medlemskapet.
Om betalingen har blitt trukket fra din konto kan det ta opptil 3 virkedager før den er registrert hos oss. Du kan se på Min side - Betalingsoversikt, om betalingen er registrert hos oss.
Finner du ikke det du leter etter? Vi hjelper deg!
Mandag - Fredag 09:00 - 15:00
Mandag - Fredag 09:00 - 15:00