Effektiv styrketrening for bein - SATS
Til sats.no
Bli medlem

Effektiv styrketrening for bein

Effektiv styrketrening for bein

Er du lei av det vanlige beinprogrammet ditt, eller trenger du ny inspirasjon til hvordan du skal få kjørt beina skikkelig?

Julie Hvidsten
Julie Hvidsten
08. mai 2017

Her får du en knallkombinasjon hvor beina får kjørt seg skikkelig.

Du velger selv om du vil kjøre programmet med frontbøy eller knebøy. Gjør det du liker best. På bildene viser vi frontbøy.

Kombinasjonen består av øvelsene knebøy og strakmark med kettlebell.

Hovedøvelse

Knebøy: 2 - 4 - 6 - 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 20 repetisjoner. Antall kilo skal være slik at du klarer de siste 20 repetisjonene. I starten er det ganske lett, men ettersom repetisjonene øker blir det tyngre og tyngre.

Hvileøvelse

Strakmark med kettlebell: 6 repetisjoner. I mellom hver serie med knebøy skal du kjøre 6 repetisjoner strakmark med KB som «pause». Det er såpass få repetisjoner at du ikke trenger å spare på kruttet når det kommer til antall kilo. Du klarer mer en du tror.

Les også: Den ultimate guiden til styrketrening

Slik gjør du

Start med god oppvarming, og klargjør deretter en vektstang med skiver til knebøyen. Strakmark med KB er pausen. En slurk med vann er selvfølgelig lov, men poenget er at dette skal gå i ett.

2 knebøy - 6 strakmark - 4 knebøy - 6 strakmark - 6 knebøy - 6 strakmark - 8 knebøy - 6 strakmark - 10 knebøy osv.

Øk med to repetisjoner på knebøyen helt opp til du har tatt 20 repetisjoner.

Er du nysgjerrig på hvordan du kan bli enda sterkere? Vi har gjort det enkelt for deg og samlet mange av våre treningstilbud for deg som ønsker å fokusere på styrektrening.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Styrke

Trening

Les mer om Trening →