Betaling

Du betaler ikke for perioden vi har måttet holde ditt senter stengt. Vi forstår det kan ha vært litt vanskelig å holde oversikt over hva du har betalt for underveis, så her forsøker vi å gi deg en enkel forklaring. Trykk på kommunen din nedenfor:

imagetzo35.png Asker kommune

imagetzo35.png Bergen kommune

imagetzo35.png Bærum kommune

imagetzo35.png Drammen kommune

imagetzo35.png Fredrikstad kommune

imagetzo35.png Kristiansand kommune

imagetzo35.png Lillestrøm kommune

imagetzo35.png Lørenskog kommune

imagetzo35.png Nordre Follo kommune

imagetzo35.png Oslo kommune

imagetzo35.png Sandnes kommune

imagetzo35.png Sarpsborg kommune

imagetzo35.png Stavanger kommune

imagetzo35.png Tromsø kommune

imagetzo35.png Ullensaker kommune

 

 

For å opprette eller endre AvtaleGiro kan du enkelt gjøre dette på din profil:

imageu37gu.png Mine innstillinger

  • Gå til Mine innstillinger og trykk på «AvtaleGiro»
  • Følg instruks

Det kan ta ca. tre (3) virkedager før AvtaleGiroen blir bekreftet aktiv av NETS til SATS. Papirfaktura som allerede er generert må betales og kan ikke reverseres. AvtaleGiroen vil da først tre i kraft fra kommende måned.

Det er ikke mulig å opprette AvtaleGiro med konto- og KID-nummeret som står på våre fakturaer.

Dersom AvtaleGiroen din er aktiv og du kan se at det ligger et trekk som ikke har gått gjennom, kan årsaken være et av følgende:

  • Du har satt for lav beløpsgrense på AvtaleGiroen. Gå inn på AvtaleGiroen i din nettbank og sjekk beløpsgrensen. Beløpsgrensen må være høyere enn beløpet som skal trekkes. Selv etter forfall er det mulig å heve beløpsgrensen og endre forfallsdato frem i tid for at trekket likevel skal gå gjennom. Påse at du også hever beløpsgrensen på selve avtalen, ikke bare det ene trekket som ligger til forfall.
  • Det er ikke dekning på kontoen.

Er du usikker på hvorfor trekket ikke har gått igjennom ved aktiv AvtaleGiro, ta kontakt med din bank.

Hvis du ikke mottar trekk på AvtaleGiroen, betyr dette at AvtaleGiroen ikke har blitt bekreftet til SATS, og vi anbefaler derfor at du tar kontakt med oss hvis du har mottatt faktura to måneder på rad etter å ha aktivert denne.

Det kan være to årsaker til dette:

  1. Faktura var allerede generert før AvtaleGiroen ble godkjent av banken din. Du vil i så fall motta trekk til denne fra og med neste måned.
  2. AvtaleGiroen er ikke godkjent av banken ennå.

Fakturaen må i begge tilfeller betales.

Dersom du også neste måned mottar faktura i posten, ta kontakt med vår medlemsservice og vi vil sjekke om du har benyttet riktig konto- og KID-nummer for å opprette AvtaleGiroen. Dersom du har benyttet korrekt betalingsinformasjon må din bank hjelpe deg videre

Har du betalt med betalingsinformasjon som står på faktura eller betalt automatisk på AvtaleGiro, kan du hente ut fakturagrunnlag her:

imageza4kf.png Mine innstillinger blobid1.png "Mine betalinger"

Det er for øyeblikket dessverre ikke mulig å hente ut betalingskvitteringer for betalinger gjort kontant på senteret eller som er betalt via Lowell. Vennligst ta kontakt med vår medlemsservice dersom det er kvitteringer du mangler og som vi må sende deg manuelt.

Vår forfallsdato for privatmedlemskap er den 20. hver måned. For bedrifter (ikke medlemmer med bedriftsavtale), gjelder andre forfallsdatoer. 

Dersom en annen person enn hva som er registrert i dag skal stå som ansvarlig betaler for et medlemskap, må en skriftlig henvendelse sendes fra personen som skal overta betalingene sammen med følgende opplysninger:

  • Fult navn
  • Fødselsdato
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-postadresse

Vær oppmerksom på at du ved å stå som ansvarlig betaler for et medlemskap forplikter deg til våre vilkår for betaling av medlemskap. Ny AvtaleGiro må også opprettes, og du vil motta informasjon om dette per e-post når vi bekrefter endringen av ansvarlig betaler.

Fakturaer/AvtaleGiro-trekk som allerede er generert vil ikke reverseres, og må betales av nåværende ansvarlige betaler.

På første faktura betaler du fra dagen du meldte deg inn og ut påfølgende måned og i noen tilfeller også for måned nummer 3.

Eksempel: Melder du deg inn 15. januar, vil første mulige faktura ha forfall 20. februar, hvor du også betaler for mars måned. Den totale perioden du betaler for på første faktura vil da være 15. januar til 31. mars.

Ved innmelding kan det også legges til en innmeldingsavgift. Se bestillingsbekreftelsen din for nærmere informasjon. 

På faktura tilkommer et fakturagebyr.

Vi har forståelse for at denne teksten er lite forklarende, og vi jobber med å utarbeide våre fakturaer. Årsaken til at denne teksten dukker opp på fakturaen kan være et av følgende:

  • Et beløp som skulle vært betalt på forrige faktura er overført til denne månedens faktura.
  • Du har startet en PT-nedbetaling, og avdraget vil vises som «utestående fra tidligere periode». Sjekk at beløpet stemmer med avtalt avdragsordning på kjøp av PT-klipp.

Dersom du har mottatt en betalingspåminnelse på SMS, kan det bety at vi ikke har mottatt din betaling til forfall.

SMS’en genereres den 27. i måneden og dersom du har gjort en betaling som ikke kom oss i hende innen dette har du likevel mottatt en SMS, men kan se bort fra denne.

Har du nylig betalt og likevel fått SMS, sjekk først at du har benyttet riktig betalingsinformasjon. Har du gjort dette kan du se bort fra SMS’en.

Hvis du har mottatt et inkassovarsel har vi ikke mottatt din betaling innen forfall. Inkassovarsel sendes 14 dager etter forfall på medlemsavgiften, og er et varsel om at hvis du ikke betaler innen gitt frist vil det gå til inkasso. Et inkassovarsel er ikke det samme som inkasso, det er kun et varsel.

Dersom du har mottatt et brev om inkasso fra Lowell betyr det at vi verken har mottatt betaling på faktura/AvtaleGiro, etter å ha sendt deg SMS-purring (om du har ditt mobilnummer registrert hos oss), eller etter at Lowell har sendt deg et inkassovarsel.

Dersom du mener å ikke ha mottatt noen av disse, må du sjekke din kontaktinfo på din side under Mine innstillinger:

image7qiz8.png Mine innstillinger

Vi minner om at du ved adresseendring plikter iht. medlemskontrakten å informere oss om dette slik at vi kan sende deg faktura til riktig adresse.

Når du mottar en faktura i posten, vil det være et fakturagebyr på 49 kroner. Stemmer da summen?

Dersom du fremdeles ikke får den til å stemme kan en av årsakene være;

  • Du har nylig åpnet frys av ditt medlemskap tidligere enn avtalt. Du vil da bli fakturert fra dagen du åpner medlemskapet og ut kommende måned på første mulige faktura/AvtaleGirotrekk, og beløpet vil være høyere enn normalt.
  • Du har nylig endret ditt medlemskap til en høyere medlemspris. Du vil da bli fakturert for det nye medlemskapet fra dagen det ble endret til ut kommende måned på første mulige faktura, og beløpet vil være høyrere enn normalt.
  • Du har nylig kjøpt en PT-pakke. Har du kjøpt en ny PT-pakke før du har betalt ned delbetalingene på forrige PT-pakke, vil du nå betale for to PT-pakker samtidig.
  • Hvis dette ikke stemmer, ta kontakt med vår kundeservice.

Hvis du kjøper to PT-pakker samtidig og har begge på nedbetaling, vil du betale for begge pakkene samtidig hver måned.

Det er ikke mulig å utsette avbetaling på ny pakke til den gamle er ferdig betalt.

Har du allerede en PT-pakke på nedbetaling, og kjøper en ny PT-pakke før den første PT-pakken er nedbetalt, vil du betale for begge PT-pakkene samtidig fra første mulig faktura/AvtaleGirotrekk.

Vi anbefaler derfor at du er ferdig med avdragene på første PT-pakke før du kjøper ny, dersom du ikke har anledning til å betale for to pakker samtidig, ettersom dette ikke vil kunne reverseres.

Skal du betale to eller flere PT-pakker samtidig på AvtaleGiro, må du huske å sjekke at beløpsgrensen er høy nok til at hele beløpet kan trekkes til forfall.

Vennligst kontroller at du er registrert med korrekt navn og adresse ved å logge deg inn på Mine innstillinger: 

imagephe3.png Mine innstillinger

Dersom opplysningene er feil, må du oppdatere adressen din. Husk også at du må ha navn på postkassen din.

Har du nylig flyttet kan Posten ha videresendt posten for deg gratis i 3 måneder. Etter dette vil post sendes til adressen du er registrert på hos oss.

SATS tilbyr AvtaleGiro, ikke eFaktura. Dersom du trenger fakturaen, kan du få faktura i posten. Vær oppmerksom på at ved faktura i posten tilkommer det et fakturagebyr.

For å opprette AvtaleGiro kan du enkelt gjøre dette på din profil:

imagelqw.png Mine innstillinger

  • Gå til Mine innstillinger og trykk på «AvtaleGiro»
  • Følg instruks

Det kan ta ca. tre (3) virkedager før AvtaleGiroen blir bekreftet aktiv av NETS til SATS. Papirfaktura som allerede er generert må betales og kan ikke reverseres. AvtaleGiroen vil da først tre i kraft fra kommende måned.

Det er ikke mulig å opprette AvtaleGiro med konto- og KID-nummeret som står på våre fakturaer.

Skroll opp og bruk søkefunksjonen eller kategoriene ovenfor for hjelp til de vanligste sakene ☝️

Her kan du nå oss

Har vi åpnet på ditt senter?

Finn informasjon her

imageg7awe.png Chat

Chat med oss

image82ih9.png  TELEFON 

23 30 70 00

Åpningstider 

Man-fre: 09:00-16:00
Lør-søn: stengt

image093i.png  Epost

Send oss en epost

Bruk chatten vår, så får du raskest svar! Vi ber om forståelse for lengre responstid på epost.