Hatha Yoga

Intensitet

Koreografi

Utholdenhet

Styrke

Fleksibilitet

Balanse

I en Hatha Yoga klasse gjør du ulike yogastillinger sammen med pusteteknikker i et moderat tempo. Timen er perfekt for deg som vil ha en roligere yogatime. Du vil bli ledet inn i stillingene og holde disse noe lengre enn i andre dynamiske yogastiler. Dette er en yogaform som gir deg tid og rom til å bli godt kjent med yogastillingene og din egen kropp. Hatha Yoga er en klasse som gjør deg mer fleksibel og sterkere i hele kroppen. For å delta på timen må du ha med deg egen yogamatte. Vi selger yogamatter på senteret.

Gjennomføring

I en Hatha Yogaklasse starter vi med fokus på pusten. Klassen starter med klassiske pusteøvelser (pranayama) eller en guided meditasjon. Videre vil vi varme opp med klassiske solhilsner. Når kroppen har blitt varmet opp, vil du nå gjøre klassiske stående stillinger. I Hatha yoga kan vi holde stillingen lenge, og det er fokus på styrke og fokus slik at du kan bli i stillingen. Vi forsetter så med sittende stillinger. Stillinger hvor du gjør foroverbøy, stillinger som strekker ben, hamstrings, legger og rygg. Det vil også være øvelser med sittende vridninger, som øker bevegelsen i ryggen og øker sirkulasjon. I denne timen gjør vi yogaøvelsene samtidig, men instruktøren gir også modifiseringer av de forskjellige øvelsene, slik at du kan tilpasse til din kropp. Instruktøren står foran i rommet og viser øvelsene. Instruktøren kan også gå rundt i salen og gjøre justeringer når vi er i yogastillingene. Om det er noe du ikke ønsker, så sier du ifra til instruktøren. I vår 75 minutters klasser så vil det legges inn en pusteøvelse i slutten av timen også. Alle Hatha Yoga klasser avsluttes med en liggende avspenning.

Hatha Yoga er en time hvor læreren følger rammen for den klassiske yoga. Instruktørene kan komme fra forskjellige retninger innenfor klassisk yoga, slik at du vil oppleve at timene kan være forskjellige med tanke på valg av stillinger.

Denne timen gir deg muligheten til å virkelig gå dypt inn i yogastillinger. Du vil også lære et verktøy mot stress, øke styrke, konsentrasjon og mentalt fokus.

Hvem passer timen for?

Dette er en yogaklasse for deg er ny til yoga eller for deg som har gjort en del klassisk yoga tidligere.

Timen holdes I gruppetreningssal
Varighet 60min / 75min
Utstyr Yogamatte, enten egen eller du kan låne på senteret

Relatert trening

Yoga Flow

Yoga Flow er en deilig dynamisk yogatime hvor du får brukt hele kroppen. I denne timen gjør vi grunnleggende yogaøvelser i takt med pusten, hvor vi introduserer enkle stillinger med stor variasjon. Instruktøren tilpasser stillingene til alle nivåer, slik at du kan velge hvilket nivå og hvilken variant av stillingen du vil gjøre. Når du har trent Yoga Flow over tid, vil du få til stadig mer og kunne gå dypere inn i stillingene. For å delta på timen må du ha med deg egen yogamatte. Vi selger yogamatter på senteret.

Kompletterende trening

Yin Release

Yin Release er en svært rolig yogatime og passer for deg som ønsker fokus på mindfullness og pust eller for deg som er ny til yoga. I denne timen vil du bli ledet inn i yin-stillinger slik at du kan finne ro i kropp og sjel. Yin Release er bygget opp basert på Yin Yoga-prinsipper med stillinger som vi holder i 2-5 minutter. Dette er en time hvor vi introduserer de grunnleggende yin-stillingene med variasjon og tilpasning til alle nivåer. For å delta på timen må du ha med deg egen yogamatte. Vi selger yogamatter på senteret.

Jeg vil sette sammen mitt medlemskap!

Bli medlem

Nyheter!