Trigger Point Online

Trigger Point Online

Intensitet

Koreografi

Utholdenhet

Styrke

Fleksibilitet

Balanse

Trigger Point er en time med «myofascial selvmassasje», der du myker opp kroppens muskler og bindevev.

Under treningen jobber du med en sylinderformet rulle og en ball, og kombinasjonen med ulike releaseteknikker og dynamiske bevegelighetsøvelser bidrar til å øke prestasjonsevnen din.

At en idrettsutøver i dag bruker Trigger Point-øvelser, er mer en regel enn et unntak. Ved å bruke rulle og ball regelmessig reduserer du dessuten risikoen for skader i annen trening.

Varighet 30 min
Instruktør Jorunn Githmark
Plassbehov 3 kvm

Dette trenger du

Foamroller

Foamroller

Rullen minsker risikoen for skader og øker bevegeligheten ved å påvirke kroppens reseptorer gjennom ulikt trykk.

Tuberoller

Tuberoller

Brukes for å få musklene til å slappe av og lette spenninger. Den ru overflaten gjør at du får tak i mindre muskelgrupper, samt triggerpunkter.

Triggerpoint ball

Triggerpoint ball

Massasjeball som hjelper deg med å nå de dypeste muskelfibrene. Perfekt for å varme opp musklene før trening eller til restitusjon av stive muskler.