Bevegelighetstrening - nybegynner #2

Bevegelighetstrening - nybegynner #2

Et treningsprogram for deg som er nybegynner og vil forbedre din bevegelighet.

Vi har tre nivåer av programmene (nybegynner, middels og avansert) for at du skal finne noe som passer for deg. Nivåene er basert på kroppskontroll, bevegelighet, styrke og erfaring med trening. Dette er «Nybegynner»-nivået, med øvelser som de aller fleste vil få til uten tidligere erfaring.

Slik leser du programmet:

Reps er antall ganger/repetisjoner du gjør av en viss øvelse, f.eks. 10 reps = 10 repetisjoner
Sett er antall omganger du gjør disse repetisjonene, f.eks. 3 sett = 3 omganger
Hvile gjør du etter hvert sett

3 sett x 10 reps betyr altså 3 omganger med 10 repetisjoner

TRENINGSPROGRAMMET:

  • The Cross 3 sets x 10 rep (each side) 
  • Bridge 4 sets x 10 rep (each side)
  • Windmill 3 sets x 30 - 45 sec (each side)
  • Thoracic rotation with stick 3 sets x 10 rep (each side)
  • Forward roll with arms stretched 3 sets x 15 rep
  • Triangle 4 sets x 15 rep (each side)

 Pause: 1 minutt mellom hvert sett

SATS er ikke ansvarlig for skader eller andre helsemessige konsekvenser som følge av informasjonen i disse treningsprogrammene. For din egen sikkerhet anbefaler vi at du konsulterer med en lege forut for oppstart av et treningsprogram, for å forsikre deg om at du er ved fullgod helse. Er du usikker på om du har riktig teknikk når du utfører en øvelse kan du ta kontakt med en av våre personlige trenere for å få veiledning.

Jeg vil sette sammen mitt medlemskap!

Bli medlem