Kondisjonstrening - nybegynner #3

Kondisjonstrening - nybegynner #3

Her får du et treningsprgram som gir økt styrke i bein, rumpe og mage - samt forbedrer din kondisjon.

Vi har tre nivåer av programmene (nybegynner, middels og avansert) for at du skal finne noe som passer for deg. Nivåene er basert på kroppskontroll, bevegelighet, styrke og erfaring med trening. Dette er «nybegynner»-nivået, med øvelser som de aller fleste vil få til uten tidligere erfaring.

Slik leser du programmet:

Reps er antall ganger/repetisjoner du gjør av en viss øvelse, f.eks. 10 reps = 10 repetisjoner
Sett er antall omganger du gjør disse repetisjonene, f.eks. 3 sett = 3 omganger
Hvile gjør du etter hvert sett

3 sett x 10 reps betyr altså 3 omganger med 10 repetisjoner.

TRENINGSPROGRAMMET:

  • Sumo squats jumps  3 set x 15 reps
  • Squats jumps  3 set x 15 reps
  • Jumping lunges 3 set x 16 reps
  • Butt kick  3 set x 30 sec
  • Jumping jacks  3 set x 30 sec
  • Mountain climbers  3 set x 20 reps

Hvil 1 minutt mellom hvert sett

Les også: Kondisjonstrening - den ultimate guiden

SATS er ikke ansvarlig for skader eller andre helsemessige konsekvenser som følge av informasjonen i disse treningsprogrammene. For din egen sikkerhet anbefaler vi at du konsulterer med en lege forut for oppstart av et treningsprogram, for å forsikre deg om at du er ved fullgod helse. Er du usikker på om du har riktig teknikk når du utfører en øvelse kan du ta kontakt med en av våre personlige trenere for å få veiledning.

Jeg vil sette sammen mitt medlemskap!

Bli medlem