Avslutte medlemskap

Du kan registrere din oppsigelse ved å:

  • Logge inn og gå til Mine innstillinger
  • Trykke på "Avslutt mitt medlemskap"
  • Velg stoppdato og bekreft at du vil si opp medlemskapet

Stoppdato kan tidligst være ut oppsigelsestiden (ut kommende måned). Har du bindingstid, kan medlemskapet først stoppes når denne utløper.

Du har rett til å angre medlemsavtalen ved å gi skriftlig beskjed til SATS innen 14 dager etter inngåelse av medlemsavtalen. Dette gjelder kun dersom medlemskapet er inngått utenfor et SATS-senter, iht. angrerettsloven.

Du kan benytte deg av angreretten ved å sende en henvendelse til oss via vårt kontaktskjema (velg kategori Avslutte medlemskap) og skriv at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Utfylt angrerettskjema kan eventuelt leveres i resepsjonen i vårt senter.

 

Så hyggelig å høre at du ønsker å fortsette treningen sammen med oss!

Ring oss på telefon 23307000, eller besvar bekreftelsen du fikk på din oppsigelse per epost. Du kan også opprette et nytt medlemskap HER

Du kan velge å angre din oppsigelse inntil 30 dager etter siste dato for at medlemskapet er aktivt. Du vil da kunne starte et av våre gjeldene medlemstyper uten å betale innmeldingsavgift eller få ny bindingstid.

BINDINGSTID

Bindingstid betyr at du må betale minimum 12 månedlige medlemsavgifter før medlemskapet kan sies opp. Dette er noe du avtaler når du inngår medlemskapet. Dersom du sier opp etter at bindingstiden har utløpt, vil det være en oppsigelsestid.

Har du valgt et medlemskap uten binding, vil det fremdeles være en oppsigelsestid.

OPPSIGELSESTID

Oppsigelsestiden betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt til SATS. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet minimum løpe ut februar.

Det er kun under særskilte omstendigheter at bindingstiden kan brytes.

Binding kan brytes ved;

  • Langvarig sykdom som kan dokumenteres
  • Flytting til et sted mer enn 30 km unna et SATS senter. Dette må dokumenteres med enten flyttemelding fra Posten, skjermbilde fra Altinn eller adresseendring i Folkeregisteret
  • Soningsforhold som går ut over din bindingstid. Dokumentasjon kan sendes via fullmaktshaver.

Kun ved dokumentert sykdom kan oppsigelsestiden fjernes. Dokumentasjon kan for eksempel være et skriv fra legen eller annen behandler som sier at du ikke lenger er i stand til å benytte ditt medlemskap, og perioden må være lengre enn oppsigelsestiden.

Ved oppsigelse ved dokumentert sykdom vil medlemskapet stoppes med umiddelbar virkning og beløp som eventuelt er forhåndsbetalt vil bli tilbakebetalt.

Dette kan være årsaken til at du fremdeles blir fakturert:

  • Du har fremdeles bindingstid. Hvis du fremdeles har bindingstid, vil du fortesette å betale for medlemsavgiften din inntil denne utløper.
  • Du står som ansvarlig betaler for noen andre. Hvis du betaler for andre, vil du fortsette med dette så lenge betalingsavtalen gjelder eller inntil medlemskapet du betaler for sies opp.
  • Medlemmer som betaler for sitt medlemskap på etterskudd vil motta faktura/trekk også i sin oppsigelsesmåned.
  • Medlemmer som betaler på forskudd skal betale siste faktura måneden før medlemskapet avsluttes.
  • Har du PT klipp på avbetaling vil denne løpe inntil hele nedbetalingsplanen er fullført.
  • Ditt medlemskap er ikke avsluttet. Gå til "Mine innstillinger", trykk på "Avslutt mitt medlemskap" og velg stoppdato. Er oppsigelsen allerede registrert, vil du motta en beskjed om dette.

Besøksadresse hovedkontor

Nydalsveien 28

0484 Oslo

Kontaktskjema

Fyll inn kontaktskjemaet

Åpningstider

TELEFON
Man-fre: 09:00-16:00
Lør-søn: Stengt

CHAT
Man-ons: 09:00-17:00
Tor-fre: 09:00-16:00
Lør-søn: Stengt

Telefon 23307000