Avslutte medlemskap

Dette kan du gjøre via "Kontakt oss".

Du har rett til å angre medlemsavtalen ved å gi skriftlig beskjed til SATS innen 14 dager etter inngåelse av medlemsavtalen. Dette gjelder kun dersom medlemskapet er inngått utenfor et SATS-senter, iht. angrerettsloven.

Du kan benytte deg av angreretten ved å sende en henvendelse til oss via vårt kontaktskjema (velg kategori Avslutte medlemskap) og skriv at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Utfylt angrerettskjema kan eventuelt leveres i resepsjonen i vårt senter.

 

Oppsigelsestiden er én (1) måned, regnet fra førstkommende månedsskifte.

Dette betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt til SATS. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet minimum løpe ut februar.

Vær oppmerksom på at medlemskapet vil løpe minst ut bindingstiden, dersom du har bindingstid.

Les også mer informasjon rundt dine oppsigelsesvilkår her:

 Generelle medlemsvilkår

Så hyggelig at du ønsker å fortsette treningen sammen med oss!

For å re-aktivere medlemskapet og kansellere din oppsigelse, kan du bruke linken under eller ringe oss på telefon 23307000.

Re-aktiver medlemskap

Du kan re-aktivere medlemskapet ditt inntil 30 dager etter oppsigelsesdatoen din for at medlemskapet skal fortsette. Du vil da kunne fortsette med et av våre gjeldene medlemstyper uten å betale innmeldingsavgift eller få ny bindingstid. 

Hvis du senere ønsker å avslutte medlemskapet gjøres dette via Mine innstillinger og ny oppsigelsestid vil gjelde.

Er det mer enn 30 dager siden du avsluttet medlemskapet, kan du starte et nytt medlemskap via linken under eller ringe oss på 23307000:

imageq35g.png Bli medlem

 

BINDINGSTID

Bindingstid betyr at du må betale minimum 12 månedlige medlemsavgifter før medlemskapet kan sies opp. Dette er noe du avtaler når du inngår medlemskapet. Dersom du sier opp etter at bindingstiden har utløpt, vil det være en oppsigelsestid.

Har du valgt et medlemskap uten binding, vil det fremdeles være en oppsigelsestid.

OPPSIGELSESTID

Oppsigelsestiden betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt til SATS. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet minimum løpe ut februar.

Det er kun under særskilte omstendigheter at bindingstiden kan brytes.

Binding kan brytes ved;

  • Langvarig sykdom som kan dokumenteres
  • Flytting til et sted mer enn 30 km unna et SATS senter. Dette må dokumenteres med enten flyttemelding fra Posten, skjermbilde fra Altinn eller adresseendring i Folkeregisteret
  • Soningsforhold som går ut over din bindingstid. Dokumentasjon kan sendes via fullmaktshaver.

Kun ved dokumentert sykdom kan oppsigelsestiden fjernes. Dokumentasjon kan for eksempel være et skriv fra legen eller annen behandler som sier at du ikke lenger er i stand til å benytte ditt medlemskap, og perioden må være lengre enn oppsigelsestiden.

Ved oppsigelse ved dokumentert sykdom vil medlemskapet stoppes med umiddelbar virkning og beløp som eventuelt er forhåndsbetalt vil bli tilbakebetalt.

Dette kan være årsaken til at du fremdeles blir fakturert:

  • Du har fremdeles bindingstid. Hvis du fremdeles har bindingstid, vil du fortesette å betale for medlemsavgiften din inntil denne utløper.
  • Du står som ansvarlig betaler for noen andre. Hvis du betaler for andre, vil du fortsette med dette så lenge betalingsavtalen gjelder eller inntil medlemskapet du betaler for sies opp.
  • Medlemmer som betaler for sitt medlemskap på etterskudd vil motta faktura/trekk også i sin oppsigelsesmåned.
  • Medlemmer som betaler på forskudd skal betale siste faktura måneden før medlemskapet avsluttes.
  • Har du PT klipp på avbetaling vil denne løpe inntil hele nedbetalingsplanen er fullført.
  • Ditt medlemskap er ikke avsluttet. Send din oppsigelse til oss via vårt kontaktskjema eller ring oss på 23307000, og du vil få en e-post når en av våre kundebehandlere har behandlet oppsigelsen din. Husk å sjekke at du har riktig e-post registrert på Mine innstillinger:
    imagef3u6m.pngMine innstillinger

Alle SATS-sentrene i Norge er fortsatt stengt. 💙 Tren med oss i stua di! Logg deg inn på Online Training og våre live-klasser her https://www.sats.no/

E-post

Kundeservice mottar mange viktige spørsmål fra våre medlemmer om dagen. Vi skal selvfølgelig gi deg et godt svar, det kan vi love deg! Vi må bare be deg om forståelse for at vi har noe lenger responstid enn vanlig nå. Her finner du mange gode svar på de vanligste spørsmålene til kundeservice: https://www.sats.no/kundeservice

image25ccj.png CHAT 

Chat med oss

ÅPNINGSTIDER

Man-fre: 09:00-16:00
Lør-søn: Stengt

imagerw3ao.png TELEFON 

ÅPNINGSTIDER

Man-fre: 10:00-15:00
Lør-søn: Stengt

Telefon +47 23307000