Indoor Running er 30 minutters effektiv løpetrening i gruppe
Til sats.no
Bli medlem

Indoor Running passer for alle

Indoor Running passer for alle

For PT Runar Sæter er noe av det beste med Indoor Running-timene at både nybegynnere og supermosjonister kan ha morsom, utfordrende og effektiv treningsøkt sammen.

Runar Sæter
Runar Sæter
04. mai 2017

Hva er Indoor running?

Indoor Running er i utgangspunktet 30 minutter effektiv løpetrening i gruppe. Timene foregår på tredemølle og kan gjennomføres som en enkelt løpeøkt eller i kombinasjon med Strength & Core eller andre styrke- eller bevegelighetstimer. Det er ulike timer med intervaller fra 30 sekunder til 4 minutter, og siden du løper på tredemølle, tilpasser du enkelt hastigheten til ditt nivå.

Timene passer for alle

– Indoor Running er et strålende eksempel på inkluderende trening, sier Rune. – Dette er timer som bidrar til å få folk i aktivitet, samtidig som de skaper treningsglede og følelse av mestring. Det er morsom og effektiv trening som kan gjennomføres uten at det må være med fokus på et bestemt mål, annet enn nettopp det å være i aktivitet. Perfekt å gjøre sammen med venner, familie eller for å kjenne på gruppedynamikken og det å trene sammen med andre.

Les også: Den ultimate guiden til kondisjonstrening

Tips til nybegynneren

For deg som ikke har løpt noe særlig tidligere er det viktig å starte forsiktig. Tilpass farten etter ditt nivå, og ikke løp fortere enn at du føler at du har kontroll. Det er helt ok å gå hurtig på intervallene i starten. Starter du forsiktig og øker gradvis, vil du dessuten kjenne en større form av mestring, og treningen vil være enda morsommere.

Har jeg som løper mye noe igjen for å være med på Indoor Running?

Runar er opptatt av å trene variert. Både i form av type treningsøkter, men også med tanke på det mentale og motivasjonsfaktoren. – Selv om du trener til å løpe maraton på under tre timer, kan du fint legge inn regelmessige Indoor Running-økter i treningsplanen din. Det er gøy å løpe sammen med andre, og det er dessuten en fin måte å spore progresjon i treningen din på.

Er du nysgjerrig på andre treningsformer som styrker kondisjonen? For å gjøre det enkelt har vi samlet mange av  våre treningstilbud for deg som ønsker å få bedre kondisjon.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Løping | Utholdenhet

Trening

Les mer om Trening →