11 tips - slik kommer du i gang med treningen - SATS
Til sats.no
Bli medlem

11 tips - slik kommer du i gang med treningen

11 tips - slik kommer du i gang med treningen

Hva med å la dette bli året da du virkelig får fart på treningsrutinene? Her er tips til hvordan du kickstarter treningen – og lar den bli en del av ditt nye, sunne liv.

SATS
SATS
29. mai 2017

1. Planlegg ukas treningsøkter søndag kveld. Hva er favorittene, hvilke er du nysgjerrig på å teste? Om treningsøktene er planlagt og booket, er du enda mer motivert og forberedt for å gjennomføre.

2. I begynnelsen er det enklest å ha faste treningsdager. Forsøk å følge planen, selv om jobb eller familie også gjør krav på tiden din.

3. Unngå å starte for tøft. Det er den vanligste feilen vi gjør når vi begynner med trening. Er du helt utrent, passer det dårlig med fem økter i uken. Start rolig og øk etter hvert. To dager i uken er bra for nybegynnere – og vær tålmodig, resultatene kommer.

4. Prøv noen av våre treningsøkter online, for å finne ut hvilke treningsformer som passer best for deg. Med Online Trening kan du trene når og hvor du vil, perfekt i tillegg til trening på senteret og helt på din egne premisser.

5. Skriv treningsdagbok. Noter i kalenderen når og hva du har trent. Etter noen uker kan du se hvor mye du faktisk har trent, og få inspirasjon av din egen trening. Du kommer til å bli stolt over innsatsen.

6. Tren for din egen del og ikke sammenlign deg med andre. Det er hvordan du blir sterkere og får mer energi som er viktig.

7. Definer klare mål for treningen – løpe seks kilometer uten stopp, gå ned fem kilo, lære koreografien på en danseklasse. Sørg for at målene er oppnåelige, og gjør dem heller mer avanserte etter hvert.

8. Tren med PT. Et par ganger med en personlig trener gir deg masse inspirasjon og nyttig kunnskap. Du får et skreddersydd treningsprogram, og en klapp på skulderen når du trenger det aller mest. Alle nye medlemmer har en PT-time inkludert i medlemskapet.

9. Motiver venner og kolleger til å trene. Det er morsomt å ha noen å trene sammen med, og vanskeligere å droppe ut om dere er flere.

10. Ikke gi opp! Det er ikke krise om du ikke har mulighet til å trene en uke eller to. Hold på motivasjonen, kom i gang på nytt.

11. Feire alle seire, belønn deg selv. Vær grei mot deg selv når du klarer målene – nye løpesko eller en deilig massasje. Sørg for å lage oppnåelige mål, det gjør alt så mye mer morsomt.

Tren, så orker du å gjøre enda mer av det du ønsker å gjøre. I dag er en perfekt dag å starte. Finn ut mer om alle våre tilbud som hjelper deg i gang. 

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Komme i form | Treningsmotivasjon

Trening

Les mer om Trening →