Til sats.no
Bli medlem

7 grunner til å bruke foam roller

Har du ofte vondt i ryggen, nakken eller en annen del av kroppen? Kanskje kjenner du deg stiv i hoftene eller har spenninger i beinmuskulaturen? Da kan en foam roller være det du trenger.

SATS
SATS
27. november 2017

Derfor bør du bruke foam roller

  • Raskere restitusjon
  • Forbedrer bevegeligheten
  • Kan også forbedre styrken
  • Økt bevegelighet
  • Reduserer risikoen for skader
  • Forbereder kroppen på beste måte før trening
  • Forbedrer holdningen

Kilde: Casall

Hva er en foam roller?

En foam roller er en slags rulle som finnes i ulike hardheter. Den brukes som en type selvmassasje og tøyer muskler og sener samtidig som den hjelper til med å lette på muskelspenninger.

Hvordan brukes en foam roller?

En foam roller kan brukes på hele kroppen. Du legger deg på gulvet og plasserer foam rolleren under den kroppsdelen du har vondt i, for eksempel korsryggen. Deretter ruller du frem og tilbake i små bevegelser over foam rolleren. Prøv gjerne å rulle i ulike retninger, legge foam rolleren på siden eller en ny kroppsdel. Det kan kjennes uvant i starten, men jo mer du prøver, desto raskere lærer du deg bevegelsene.

Hvilken type foam roller bør du bruke?

Casall har flere forskjellige foam rollere, avhengig av dine behov og ønsker. SATS selger disse i SATS-butikken.

Hvis du er nybegynner, foreslår vi at du prøver en foam roller med litt mykere densitet, som Casalls Foam roll small eller Foam roll medium. Hvis du vil ha en hardere densitet, anbefaler vi vår Tube roll eller Foam roll mini. Er du ute etter å kunne bruke rullen til forskjellige treningsøvelser, bør du går for Casall Foam roll large.

Vil du bli mer fleksibel, eller prøve yoga? Her finner du utvalgte klasser som kan passe for deg.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Treningsutstyr

Trening

Les mer om Trening →