TRX - Slyngetrening i gruppe

Intensitet

Koreografi

Utholdenhet

Styrke

Fleksibilitet

Balanse

Tren hele kroppen ved hjelp av TRX-bånd! I denne økten bruker du din egent egen kroppsvekt til å skape motstand. En funksjonell økt for både nybegynnere og erfarne mosjonister.

Slyngetrening er en morsom treningsform der du bruker din egen kroppsvekt som motstand. Du har dermed mulighet til å justere motstanden etter din egen fysiske tilstand. 

I en gruppetime med TRX-/bånd trener du styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet i funksjonelle øvelser under kyndig instruksjon fra instruktør. Fokuset til instruktøren er å hjelpe deg å finne riktig belastning og riktig teknikk, samt å gi alternativer om det er øvelser du ikke får til.

Hvorfor fungerer slyngetrening så godt?

Slyngene gjør at kroppen føles ustabil og du må jobbe med kjernen for å ha kontroll og kvalitet på bevegelsene. Du har ikke de samme faste bevegelsesmønstrene som du har i vanlige treningsapparater og det gjør at mage- og ryggmusklene virkelig må jobbe for å holde kroppen i riktig posisjon. Dette gir en veldig god treningseffekt.

slyngetrening

Slyngetrening kan du også gjøre hjemme via vår TRX online training video. Vi anbefaler gjerne å ta en gruppetime også slik at våre instruktører kan korrigere eventuelle feilbevegelser og gi deg litt råd om teknikk.

Du får kjøpt TRX-bånd og treningsmatter på treningssenteret eller i din lokale sportsbutikk.

Relatert trening

Prformance™ Strength

Få full uttelling på styrke og muskelvekst med tunge vekter under tett oppfølging av erfarne personlige trenere. Vi fokuserer på de klassiske grunnøvelsene som knebøy, markløft og ulike push og pull øvelser. Timen foregår i et dedikert Prformance™ område på senteret. For å få tilgang til Prformance™, må du ha konseptpakken inkludert i ditt medlemskap. Vær vennlig å ta med eget håndklede.

Kompletterende trening

Yoga for Athletes

Yoga for Athletes passer perfekt for deg som ønsker å trene yoga ved siden av annen idrett. Timen hjelper deg til økt kroppsbevissthet, bedre mobilitet og større fleksibilitet, noe som vil være en fordel også i andre typer trening. Timen er en introduksjon til yoga og du vil bli trygt instruert inn i enkle yogastillinger. Dette er en klasse som passer godt for nybegynnere og for deg som er aktiv i en annen idrett. For å delta på timen må du ha med deg egen yogamatte. Vi selger yogamatter på senteret.

Jeg vil sette sammen mitt medlemskap!

Bli medlem

Nyheter!