HiYoga: yoga i optimale omgivelser - SATS
Til sats.no
Bli medlem

HiYoga: yoga i optimale omgivelser

HiYoga: yoga i optimale omgivelser

Som SATS-medlem kan du få tilgang til HiYogas brede yogatilbud. Yoga er en form for bevegelse som også har en mental dimensjon, og i en verden der alt endres stadig raskere, er det av stor verdi å ha et sted der man kan finne roen og tilbake til seg selv.

SATS
SATS
23. mai 2017

Best før, under og etter praksis

HiYoga er et slikt sted og finnes som et eget yogastudio på Majorstua i Oslo. I tillegg har SATS to HiYoga in-studioer på Karlsrud og Schous plass i Oslo samt på Nesttun og Vestkanten i Bergen. Hos HiYoga møtes du av svært erfarne instruktører og ikke minst vakre og hensiktsmessige omgivelser.

Lokalene er tegnet og innredet for en best mulig praksis og opplevelse med flere saler, optimal temperatur og luftfuktighet og lekre garderober. Her finner du alt du trenger av props fra klosser, remmer og puter til ullpledd, samt café med ferskpresset juice og sunn snacks.

Som SATS-medlem får du tilgang til HiYoga til redusert pris, og du kan kombinere et bredt yogatilbud med andre treningsformer.

Yoga styrker små muskelgrupper og stabilitet i ankler, håndledd og skuldre.

Der mange sentre tar utgangspunkt i yogaretningen instruktørene er sertifisert i, tilbyr HiYoga et bredt spekter av ulike former, blant annet Ashtanga, Hatha, Yin Yoga, medisinsk yoga, Jivamukti, Strong, HOT og Vinyasa.

– Instruktørene er sertifisert innenfor sin retning, forklarer Anita Hegge, General Manager hos HiYoga. – Det betyr at uansett om du er en erfaren ashtanga-utøver som praktiserer i Mysore-klasser eller helt nybegynner som vil følge en instruktør, ligger alt til rette for at du skal få maksimalt ut av praksisen hos oss.

Yoga kombinert med annen trening

Mange SATS-medlemmer kombinerer yoga med andre treningsformer. — Driver du med Crossfit eller løper, er yoga den beste måten å bli mer fleksibel og få bedre utslag i for eksempel hofter, forklarer Hegge. I tillegg sørger yoga for at du styrker små muskelgrupper og stabilitet i ankler, håndledd og skuldre. Et annet svært viktig aspekt ved yoga er pust og fokus, og mange tar med seg dette fra yogaen inn i annen trening.

Start ditt yogaliv hos HiYoga

HiYoga er ingen lukket klubb der det forventes at du skal praktisere daglig fra soloppgang eller stå i håndstående. Anita Hegge presiserer at alle kan praktisere yoga, og det beste tipset for å finne ut hvilken form som passer deg, er rett og slett å komme innom. Du blir møtt av en erfaren instruktør som kan veilede deg gjennom mulighetene.

Start gjerne på HiYoga Basic som gir en god innføring i både den mentale og fysiske dimensjonen av yoga.

Mange tror også at de er for stive for å praktisere yoga, men Hegge presiserer at det er jo nettopp for bli mindre stiv man begynner – og uansett hva utgangspunktet er, opplever de fleste god progresjon. For Hegge understreker at alle kan praktisere yoga. Det skal ikke være skippertakstrening hver januar, men bærekraftig gjennom livet.

Noen ganger kan det bety at du rett og slett ligger i sengen og puster. Andre ganger kan det være dynamisk og krevende i 90 minutter.

Les mer om HiYoga.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Trening

Les mer om Trening →