Test vårt nye Full Body Program Advanced i SATS-appen!

Nå finner du en helt ny funksjon i appen: treningsprogram-logger! Dette gjør det mulig for deg å gjennomføre treningsprogram direkte i appen og måle din egen progresjon over tid. Test ut den nye funksjonen med det splitter nye treningsprogrammet Full Body Program Advanced! Et 8 ukers treningsprogram som passer for deg som ønsker å ta treningen til neste nivå.

Vi har foreløpig to treningsprogram i appen – et Full Body Program Beginner som passer for deg som vil komme i gang med treningen, og vårt nye Full Body Program Advanced for deg som vil ta trening til neste nivå. Du finner treningsprogrammene på startsiden i appen.

Full Body Program Advanced

En viktig del gjennom hele advanced treningsprogrammet er progresjon mot trenings-pullups. Vi har pullup hver uke som et pull-alternativ fordi det er en flott bevegelse for å bygge overkroppsstyrke. Det er imidlertid en utfordrende øvelse som er vanskelig før du består din første. Vi vil derfor hjelpe deg med en plan for hvordan du skal mestre din aller første pullup, eller nummer 10.  For å gjøre det har vi valgt et sett med Pullup Progression-øvelser. Velg 2-3 av disse du kan gjøre for øyeblikket og legg til rutinen din 2 ganger i uken for å hjelpe deg med å få din første pullup. Øvelsene du kan velge mellom er:

  1. Scapular pullups (med eller uten strikk): 3 set of 8-12 reps 

  2. Pullups Band Assisted: 3 sets of 6-10 reps 

  3. Inverted Row: 3 sets of 4-6 reps 

  4. Pullups: 3 sets of 1-10 reps

Hvis du vil gjøre andre øvelser er det ok. Du kan prøve disse øvelsene uten pullups:

  1. Lat pulldown on a machine 3 sets of 8-12 reps

  2. Ring row: 3 sets of 8-12 reps or

  3. 3-point dumbbell row: 3 sets of 8-12 reps