Crosstraining nybegynner: TEAM WORKOUT - SATS
Til sats.no
Bli medlem

Crosstraining nybegynner: TEAM WORKOUT

Ta med en venn eller to og gjennomfør denne crosstrainingøkten sammen.

SATS
SATS
03. januar 2020

Del på antall repetisjoner, hvordan dere disponerer tiden er opp til dere. Dere kan velge å kjøre en og en øvelse og gjøre dere ferdig med den, eller dele opp på flere runder.

Varighet: maks 30 min.

 

Boxjump

Antall: 50 stk.

Viktig å tenke på: Ha en stabil kasse og et stabilt underlag og gode, stabile sko. Hopp opp på boksen og gå kontrollert ned igjen. Ikke bruk for høy boks, det er bedre å hoppe ordentlig og riktig på en mindre boks og så øke. Bruk armene for å svinge deg opp.

Vanlige feil: At man ikke hopper med parallelle føtter. At man kaster seg ned fra boksen. En vanlig feil er også at man ikke hopper langt nok inn på boksen og lander på kanten av boksen.

Hillclimbers

Antall: 75 stk.

Viktig å tenke på: Spenn magen og ta det i den takten du er bekvem med. Ha en jevn belastning på begge hender, og skyv ordentlig ifra med armene. Ha heller en litt krummet rygg enn en med svai.

Vanlige feil: At man ikke lener seg nok fremover, at man ikke strammer mage og rygg slik at ryggen kollapser litt i øvelsen.

Wallball

Antall: 75 stk.

Viktig å tenke på: Hold blikket fast på stedet du vil ballen skal treffe på veggen. Holde ballen mot brystkassen og kast med begge hender.

Vanlige feil: Bøyd rygg, at man kaster med underhåndsgrep og at blikket faller ned.

Roing

Distanse: 1500 m.

Viktig å tenke på: Ro med hele kroppen, koordinere ben og armer slik at alt drar samtidig. Benytt hele bevegelsesbanen og dra mot mellomgulvet.

Vanlige feil: For korte drag eller at du drar så hardt at føttene bremser mot reimene. En vanlig feil er også å holde albuene for bredt, eller at man treffer med håndtaket for langt ned på magen. Det er også vanlig å jobbe kun med armer og ben, men denne øvelsen skal kjennes også i rygg/mage.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Trening

Les mer om Trening →