Crosstraining nybegynner: WARM UP - SATS
Til sats.no
Fri trening i 2 måneder + Fri innmelding*

Crosstraining nybegynner: WARM UP

Her er et kjempefint oppvarmningsprogram for både crosstraining-/cardioøkt og styrkeøkt. Kjøres to ganger.

SATS
SATS
03. januar 2020

Roing

Tid: 500 m.

Viktig å tenke på: Ro med hele kroppen, koordinere ben og armer slik at alt drar samtidig. Benytt hele bevegelsesbanen og dra mot mellomgulvet.

Vanlige feil: For korte drag eller at du drar så hardt at føttene bremser mot reimene. En vanlig feil er også å holde albuene for bredt, eller at man treffer med håndtaket for langt ned på magen. Det er også vanlig å jobbe kun med armer og ben, men denne øvelsen skal kjennes også i rygg/mage.

Jumping Jacks

Antall: 30 stk.

Viktig å tenke på: Vær lett på foten og koordiner øvelsen. Husk å puste!

Vanlige feil: For store eller for små steg.

Squat to stiff leg

Antall: 15 stk.

Viktig å tenke på: Hold armene strake og ned på innsiden av knærne. Hold en rak rygg og strekk ordentlig ut i hver repetisjon.

Vanlige feil: Tar for hardt i, og ramler bakover.

Lunge rotation

Antall: 10 stk. på hver side

Viktig å huske på: Hold bakre ben strakt. Strekk albuen ned dypt mot bakken og bøy andre armen. Strekk ut kroppen skikkelig på toppen og vær oppmerksom på at du også skal kjenne en strekk i hoftene.

Vanlige feil: Tar for hardt i, og ikke kommer ned med albuen.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Trening

Les mer om Trening →