Crosstraining nybegynner: AMRAP - SATS
Til sats.no
FRI INNMELDING + FRI TRENING UT MAI*

Crosstraining nybegynner: AMRAP

Varighet: 20 min // 1 minutts hvile mellom hver runde. AMRAP står for As Many Rounds As Possible, så her handler det om å gjøre så mange runder du klarer på 20 min.

SATS
SATS
03. januar 2020

Airsquat

Antall: 15 stk.

Viktig å tenke på: Press ut knærne og hold en oppreist holdning.

Vanlige feil: Bøyd rygg og knær som peker innover.

Burpies

Antall: 5 stk.

Viktig å tenke på: Ta det i ditt eget tempo. Sette ned hendene før du hopper bakover.

Vanlige feil: Kaster seg ned på bakken og tar imot for hardt med hendene.

Wallball

Antall: 10 stk.

Viktig å tenke på: Hold blikket fast på stedet du vil ballen skal treffe på veggen. Holde ballen mot brystkassen og kast med begge hender.

Vanlige feil: Bøyd rygg, at man kaster med underhåndsgrep og at blikket faller ned.

Roing

Distanse: 150 m.

Viktig å tenke på: Ro med hele kroppen, koordinere ben og armer slik at alt drar samtidig. Benytt hele bevegelsesbanen og dra mot mellomgulvet.

Vanlige feil: For korte drag eller at du drar så hardt at føttene bremser mot reimene. En vanlig feil er også å holde albuene for bredt, eller at man treffer med håndtaket for langt ned på magen. Det er også vanlig å jobbe kun med armer og ben, men denne øvelsen skal kjennes også i rygg/mage.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Trening

Les mer om Trening →