Ikke dropp treningen selv om sola skinner - SATS
Til sats.no
Bli medlem

Ikke dropp treningen selv om sola skinner

Ikke dropp treningen selv om sola skinner

Endelig er det sommer, og som vi har lengtet etter den. I Norge trenger vi alt vi kan få av D-vitaminer og varme fra solen. Men vi trenger vel ikke ta ferie fra helsen for det? Her er tipsene du trenger for en aktiv treningssommer.

Maria Romantschicz
Maria Romantschicz
04. juli 2017

Kvalitet framfor kvantitet

Gjør det fort, og gjør det bra. Du trenger ikke bruke mange timer på treningssenteret for å få resultater. Prøv heller å unytte tiden du har satt av til trening, hva vil du trene på? Sett opp en plan. Har du kontroll på grunnøvelsene, har du et veldig godt alternativ til helkroppsøkter. Grunnøvelsene er fantastiske og gjør at du må jobbe med hele kroppen uten en gang å tenke over det.

Planlegg øktene, og gjennomfør dem

Har du tenkt å gå på treningssenteret fire ganger denne uken, så skal du også gjøre det. Hvis det ikke blir treningssenteret, må du ut og løpe. Uansett vær og vind, til tross for at du nesten blir overtalt til å bli med på byen, ligge i parken eller å bare utsette treningen til i morgen. Nei, du skal trene i dag, for det var det du hadde bestemt deg for. Pass på at øktene dine blir noe av. Solen er der etterpå. Byen og parken også.

Les også: Den ultimate guiden til styrketrening

Trening i parken

Kombinere sol med trening? Absolutt. Også her må du prøve å være effektiv og ta en øvelse om gangen. Det kan bli litt mye støy i treningsparken, og dessuten finnes det ikke så mange valgmuligheter når det gjelder vekter. Men er det ikke likevel noe litt ekstra med å kunne kombinere sol og trening? Husk at du må drikke mye, ha med litt ekstra væskeerstatning for bedre rehydrering.

Trening i parken

Trening på nett og inspirasjon

Har du ikke lyst verken til gå på treningssenteret eller løpe ute? Da er det bare å gå til sats.no, der du finner hjemmetrening i alle former og fasonger. Med Online Training kan du følge instruktøren gjennom hele økten, og vips så er treningen gjort.

Trenger du bare inspirasjon uten instruksjoner fra en coach, kan du se nærmere på SATS-magasinet under fanen treningsprogrammer. Der finner du en rekke effektive treningsvideoer du kan bruke. Kondisjon? Kjernemuskulatur? Eller hele kroppen? Du finner garantert noe som passer for deg!

Mindre hvile, mer jobb

Om du vil korte ned på øktene, må du høyne intensiteten. Hvil mindre mellom settene, eller sett sammen en egen liten kryssirkel med ulike øvelser. Gå hele runden og hvil etterpå, gjenta fem ganger. Hvis du vil ha litt ekstra oppmuntring og driv, kan du booke deg inn på en av våre helt fantastiske Prformance-økter.

Tren sammen

Kan vi mase nok om at det er morsommere å trene sammen? Nei, for det er virkelig sant. Ta med en venn og kjør hardt i en time. En time er fire prosent av dagen, og dere rekker å nyte sommeren til tross for et lite avbrudd i form av høyere puls. Det er sjelden du angrer på en treningsøkt. Driv hverandre framover!

Vedlikehold treningen og fokus helsen også om sommeren. Det er nå kroppen  trenger påfyll, så vi kan lagre mengder av energi til å komme oss gjennom høsten og vinteren.

Her finner du mange av våre treningstilbud, tilpasset deg som er interessert i styrketrening.

Se vårt utvalg og sett sammen ditt eget medlemskap!

Bli medlem

Treningsmotivasjon

Trening

Les mer om Trening →